Mestni trg 4
1420 Trbovlje
V zvezi s šolskimi avtobusnimi prevozi želimo podati nekaj pojasnil. Do letošnjega šolskega leta je bila običajna praksa ta, da je Občina Trbovlje za mestno in štiri primestne linije šolskih prevozov izbrala izvajalca avtobusnih prevozov preko javnega naročila. Z letošnjim letom pa je načrtovanje, organizacijo in nadzor nad izvajanjem javnih linijskih prevozov potnikov prevzela Družba za upravljanje javnega potniškega prometa, d. o. o. (DUJPP), kar pa je prineslo določene spremembe na področju osnovnošolskih prevozov.
Spremembe sistema bodo v Trbovljah najbolj vplivale na učence, ki želijo koristiti linijo MESTNEGA AVTOBUSA (od železniške postaje do pokopališča). Po starem sistemu so vsi učenci v Trbovljah, ki so to želeli, ob začetku šolskega leta prejeli letno vozovnico za avtobus, ne glede na to, ali so jo potem dejansko uporabljali in neodvisno od razdalje od njihovega doma do šole. V praksi je to pomenilo, da je vozovnico prejel tudi učenec, ki je živel zraven šole, kar seveda ni smiselno. Pogodbeni znesek, ki ga je občina plačala avtobusnemu prevozniku, ni bil vezan na DEJANSKO število vsakodnevnih uporabnikov. Z uvedbo novega sistema mora po novem občina za vsakega učenca zagotoviti (plačati) letno imensko vozovnico. Starši so morali zato, skladno z Zakonom o osnovni šoli, oddati vlogo za dodelitev vozovnice na šolo, ki jo otrok obiskuje, šola pa je nato vlogo predala občini, ki je ravno v teh dneh presojala o upravičenosti učencev do vozovnic.
Po zakonu je upravičenec do brezplačnega organiziranega šolskega prevoza učenec s stalnim ali začasnim prebivališčem v občini, ki izpolnjuje določene pogoje, med katerimi je najpomembnejši, da je njegovo prebivališče od matične osnovne šole oddaljeno več kot štiri kilometre. Ne glede na oddaljenost prebivališča od osnovne šole imajo pravico do brezplačnega prevoza učenci, za katere pristojni organ za preventivo v cestnem prometu ugotovi, da je na poti v šolo ogrožena njihova varnost, in otroci s posebnimi potrebami, če je tako določeno z odločbo o usmeritvi.
Ob pregledu vlog, teh smo prejeli 73, je komisija ugotovila, da bi bilo, v kolikor bi upoštevali zakonske pogoje, do letne imenske vozovnice upravičenih le 23 otrok, ki imajo prebivališče v Trbovljah. Torej zgolj dobra tretjina. Kljub zgoraj navedenim dejstvom, je župan sprejel odločitev, da kot lokalna skupnost pokažemo dobro voljo in podpremo vse otroke, ki so izrazili željo in potrebo po vozovnici. Župan je zato sprejel odločitev, da bodo vsi, ki so oddali vlogo za letno imensko vozovnico le – to tudi prejeli. Sicer se cena imenske letne vozovnice za posameznega učenca giblje med 135 in 175 EUR.
V preteklem letu smo za vse avtobusne prevoze namenili 312.000 EUR. Z letošnjim letom pa bomo zgolj za vse 4 primestne lokacije namenili 372.500 EUR in še približno 15.000 EUR za letne imenske vozovnice otrok po mestu. Ocenjujemo, da bomo v letošnjem šolskem letu za osnovnošolske prevoze namenili približno 400.000 EUR. Prav tako pa bomo letos na novo zagotovili tudi dodatne prevoze za učence, ki nimajo možnosti koriščenja avtobusnega prevoza (v bližini doma nimajo vzpostavljene avtobusne linije) in živijo v odročnejših krajih. Obenem pa še vedno zagotavljamo sredstva za povrnitev stroškov prevoza staršem, ki otroke s posebnimi potrebami prevažajo do zavoda, v katerem se pomoč izvaja.
S krepkimi podražitvami avtobusnega prevoza se srečujejo številne občine, problematiko pa lahko spremljamo tudi v slovenskih medijih. Na javni razpis se navadno prijavi en ponudnik, ki seveda vsako leto ponudi višjo ceno svojih storitev. Po drugi strani pa so občine po zakonu dolžne zagotoviti in financirati brezplačne osnovnošolske prevoze, zato so primorane te ponudbe sprejeti. Dolgoročno bo takšno stanje za marsikatero občino postalo nevzdržno. Da bi financirali šolske prevoze za vse osnovnošolce, tako kot je bila to praksa do sedaj, bi v proračunu naše občine morali vsako leto zagotoviti več kot pol milijona EUR, kar je bistveno več kot pred nekaj leti (za primerjavo - leta 2018 smo za osnovnošolske prevoze namenili 278.600 €, leta 2022 pa 325.000 €). Občinski proračuni takšnega pritiska enostavno ne bodo več mogli prenesti!